Resident Evil Customs Thread

Collector Freaks Forum

Help Support Collector Freaks Forum:

Burnside

Super Freak
Rating - 0%
0   0   0
Joined
May 16, 2012
Messages
264
Reaction score
109
Location
Amsterdam
I'm like 90% done with the body/outfit of my Jill. Just need to work on the color of her pants (should be more of a greenish blue i think). Then she only needs a hs wich looks as good as yours. 😉View attachment 594465 View attachment 594466 View attachment 594467
Now that is one hell of a mic drop. Haven't seen anyone one done it better.
In terms of hs, don't worry I will surprise you with a Barry in a month or two. I'll make it top of the line stuff, if you like it I will hook you up with the sculptor guy so you could finish the rest of the squad ;)
Btw can you share the recipe on Jills shoulder pads? Those are phenomenal
 

faker

Super Freak
Rating - 0%
0   0   0
Joined
Jun 23, 2019
Messages
799
Reaction score
271
Thank you! Yea i did it. But all of them are still Wip. This is a project i've worked on for a very long time. Since i want accurate head sculpts and not lookalikes, i guess i'll have to sculpt them myself since nobody else is doing them. But currently i'm very slow because real life work is kinda sucking the life out of me.
damn son, I'd commission you for some clothes, better work that the hot toys wesker. As for headsculpts, I think Dyce Games got somebody top tier to doa Marvin headsculpt in 3-d, if not that poster is further back. Only thing I could say is if you're going the sculptor route, try to get some facial references for the characters irl or get a full turnaround for e, might make it easier to get a sculptor.
 

Senfi83

Just a little freaky
CF Supporter
Rating - 0%
0   0   0
Joined
Aug 11, 2022
Messages
19
Reaction score
48
Location
Germany
Now that is one hell of a mic drop. Haven't seen anyone one done it better.
In terms of hs, don't worry I will surprise you with a Barry in a month or two. I'll make it top of the line stuff, if you like it I will hook you up with the sculptor guy so you could finish the rest of the squad ;)
Btw can you share the recipe on Jills shoulder pads? Those are phenomenal
Thank you so much! 😀
Can't wait for your Barry (or your sculptors)! But take your time, no haste here.
I think i will start working on an Enrico soon. 😁
 

Senfi83

Just a little freaky
CF Supporter
Rating - 0%
0   0   0
Joined
Aug 11, 2022
Messages
19
Reaction score
48
Location
Germany
damn son, I'd commission you for some clothes, better work that the hot toys wesker. As for headsculpts, I think Dyce Games got somebody top tier to doa Marvin headsculpt in 3-d, if not that poster is further back. Only thing I could say is if you're going the sculptor route, try to get some facial references for the characters irl or get a full turnaround for e, might make it easier to get a sculptor.
Thanks, Man! Don't know where this will go yet. Lets see 🙂
 

Burnside

Super Freak
Rating - 0%
0   0   0
Joined
May 16, 2012
Messages
264
Reaction score
109
Location
Amsterdam
Jill shoulder pads are SW toys. I did cut the stripes and repositioned them, then glued the stripes on the pads. Then painted them with watered down acrylics.
I think I'm getting it... kinda. I'm not sure it's just repositioning.
You see, there was no neck protection on SW, but you have it. Hmm... I wonder if if you can snap me a picture from behind?
 

Senfi83

Just a little freaky
CF Supporter
Rating - 0%
0   0   0
Joined
Aug 11, 2022
Messages
19
Reaction score
48
Location
Germany
I think I'm getting it... kinda. I'm not sure it's just repositioning.
You see, there was no neck protection on SW, but you have it. Hmm... I wonder if if you can snap me a picture from behind?
Yeah, sorry! I did that a long time ago .. I think I cut the stitching that connected the middle Part to the pads at the top, then squeezed the middle part up to achieve that neck protection. Reason was I wanted the pads to sit lower if your looking from the front, so that middle part had to move backwards because of her neck
20220815_223340.jpg
. Here you have some photos. Hope it helps!
20220815_223349.jpg
 

Burnside

Super Freak
Rating - 0%
0   0   0
Joined
May 16, 2012
Messages
264
Reaction score
109
Location
Amsterdam
Yeah, sorry! I did that a long time ago .. I think I cut the stitching that connected the middle Part to the pads at the top, then squeezed the middle part up to achieve that neck protection. Reason was I wanted the pads to sit lower if your looking from the front, so that middle part had to move backwards because of her neckView attachment 594552 . Here you have some photos. Hope it helps!View attachment 594551
Ok.. now I got it.
FYI Thats the shoulder pads w/o mods
hZTT8-Y0RWk.jpg
 

Brandoloneous

Super Freak
Rating - 100%
23   0   0
Joined
Jun 19, 2011
Messages
4,818
Reaction score
53
Location
Japan

Project_A

Super Freak
Rating - 100%
1   0   0
Joined
Apr 23, 2011
Messages
12,950
Reaction score
474
94A53AEF-083F-486C-9B2D-D8C917DE8D55.jpeg


Lol definitely skipping the daftoys one but here they are reimagined Jill’s.

(Btw, the Hot Heart blue tank top is absolute trash! It’s basically glued on. Going to try and “glue” back on or stitch it back together.)
 
Last edited:

glitch1044

Super Freak
Rating - 0%
0   0   0
Joined
Oct 10, 2020
Messages
505
Reaction score
362
Location
Hoth aka Canada
View attachment 594900

Lol definitely skipping the daftoys one but here they are reimagined Jill’s.

(Btw, the Hot Heart blue tank top was absolute trash! It’s basically glued on. Going to try and “glue back on or stitch back together.)
I kinda figured as much. I ordered a spare super duck tank top set soon as my HH Jill got shipped. Now I'm glad I did. lol
 

Project_A

Super Freak
Rating - 100%
1   0   0
Joined
Apr 23, 2011
Messages
12,950
Reaction score
474
I kinda figured as much. I ordered a spare super duck tank top set soon as my HH Jill got shipped. Now I'm glad I did. lol
4DB6289E-E668-4E9B-915C-7342C1D6C69F.jpeg


Even the “seam” on the tank top was glued on. Lol oh and Jill’s hairpiece was not glued on lol easy fix but being reissuing parts from their 1.0 version other are cheaply put together starting with the blue tank top.
 

Random_Retard

Freakalicious
Rating - 0%
0   0   0
Joined
Feb 28, 2015
Messages
47
Reaction score
44
Location
Utopia
View attachment 594900

Lol definitely skipping the daftoys one but here they are reimagined Jill’s.

(Btw, the Hot Heart blue tank top is absolute trash! It’s basically glued on. Going to try and “glue” back on or stitch it back together.)
Always love to see your pics! :clap:rock

So... since you're the expert here and you also seem to have almost every version of remake Jill... what do you think? Who made the best shirt, best pants, best belt and best shoes and hands?
In case someone wanted to put together the ultimate Jill figure... ;)
... you know... just asking for a friend... :cool:
 

Project_A

Super Freak
Rating - 100%
1   0   0
Joined
Apr 23, 2011
Messages
12,950
Reaction score
474
Always love to see your pics! :clap:rock

So... since you're the expert here and you also seem to have almost every version of remake Jill... what do you think? Who made the best shirt, best pants, best belt and best shoes and hands?
In case someone wanted to put together the ultimate Jill figure... ;)
... you know... just asking for a friend... :cool:
Honestly it comes down to how “accurate” you want her outfit to look from the right accessories to the right shade/color of the pants and shirt. The weakest one is the swtoys imo, every is under scale but the boots might work on some bodies while others like the HH look “bulky” just like the MMTToys one, also come down to some boots being “brown”. The SuperDuck gear is inaccurate from the belt to the boots, they have a heel instead of being combat boots and the gear uses more of the cheap looking pleather from the knife sheath to the drop leg holster and “duty belt”. But the super duck clothing is tailored better and not as baggy as the MMTToys but I do like most of the MMTToys gear though… the HH isn’t bad minus the lazy reused of the Leon holster and their Jill 1.0 set, also the knife sheath is also inaccurate as well if you have the swtoys or MMTToys set/figure use the that knife instead. Besides the Hot Heart blue tank top being absolute trash the pants and white tank aren’t bad the jeans are a bit more darker than the Super Duck ones as for for sculpts… well, that all depends on the collector and what they prefer or looks like reimagined Jill. I will say MMTToys wins… follow by HH but the sculpt on some bodies makes it look like a bobble head, which it’s the exaggerated hair piece then I guess swtoys? Lol I like the super duck sculpt for classic Jill customs since it had the mature look to it. It just comes down to what shades, colors, tailoring, etc you like better. The only thing I used from MMTToys was the gear and sculpts, the clothing was too baggy… the swtoys one I just body swapped for a joint body one since the stock one was too lanky, the super duck set I replaced some of the gear and boots and the HH I didn’t use the stock body, pants, boots and gloved hands since they reused the same ones from their first Jill set( I used the extra ones that came with the Super Duck set since it matched the pale looking sculpt). Hopefully that helps. 🙂
 
Top